Delfi Kasulik kirjutas nädala algul sellest, kuidas Statoilis käib juulikuus kampaania, mille raames on klienditeenindajatel võimalik teenida boonust, kui pakuvad kliendile juua. Kui aga juua ei paku, võetakse töötaja võimalikust preemiast igal korral 10 senti maha ning klient saab joogi valida tasuta.
R-Kioski turundusdirektori Evelyn Hinto hinnangul lisamüügi kohustusega klienditeenindajaid karistada pole õige. Ka R-Kioskis oli taoline kampaania, kuid see hinnati ebaõnnestunuks.
"Meie kogemus näitas, et lisamüügi kohustuse sidumine teenindaja boonuspaketiga tekitas kõikides teenindajates täiesti tarbetut stressi ning ei toonud soovitud tulemusi," kommenteeris Hinto Statoili kampaaniat "Juulis janusse ei jää".
R-Kioskil oli ligi kuus aastat tagasi kampaania, mille käigus sai klient, juhul kui teenindaja talle ühte konkreetset toodet ei pakkunud, võimaluse selle endale tasuta saada.
Praktikas tasuta tooteid peaaegu välja ei antudki, kuna teenindajatel oli nii tugev kohuse- ja vastutusetunne erinevate tasuta asjade jagamiste suhtes.
„Mis puudutab müüja emotsionaalset poolt, siis oli toonane kogemus kohutav. Täna kasutame seda kampaaniat oma sisekoolitustel tihti just negatiivse näitena. Emotsioon, mis tuleb teenindajatelt selle näite toomisega on alati väga tugev ja see vana kampaania saab senini palju kriitikat," selgitas Hinto.
Üks toona teenindajana töötanud inimene hindas kampaaniat ebaõnnestunuks. „Hullumaja-kampaania! Ma ei taha seda meenutada. Kliendid ukse peal karjusid - palun ärge pakkuge lisatooteid, soovin ainult sigarette osta. Selline agressiivne lähenemine hirmutab nii teenindajad kui ka kliente."
„Läbi selle kogemuse sai R-Kiosk kuus aastat tagasi õppetunni, et selliselt ei ole võimalik lisamüügi kontseptsiooni üles ehitada," ütles Hinto.
Tänasel päeval on R-Kiosk oma töötajate boonusskeemi üles ehitanud hoopis motiveerivamal ja positiivsemal moel, kus igaühel on käibe suurendades võimalik lisa teeninda ja mitte millestki ilma jääda kohustusliku kriteeriumi mittetäitmisel. Nii on neil, kes suhtlevad klientidega viisakalt ja väärikalt, aidates kliendil teha õige ostuotsus ja seeläbi käivet suurendades, võimalus oma lisatöö saada tasustatud.