Riigikogu võttis kolmapäeval vastu seaduse, mis võimaldab tööinspektsioonil kasutusele võtta uue elektroonilise kanalina kliendiportaali.
Praegu on tööinspektsiooniga võimalik suhelda posti, telefoni ning e-posti teel ja isiklikult kohale minnes, teatas BNS-ile riigikogu pressiteenistus.
Tööinspektsiooni kliendiportaali kasutuselevõtmist takistas praegu kehtivas seaduses olev nõue esitada dokumendid kirjalikult. Kliendiportaali loomise eesmärk on võimaldada klientidele selle kaudu lihtsamat ja kiiremat elektroonilist suhtluskanalit erinevates toimingutes. Veebilehe abil saavad erinevad pooled inspektsiooniga elektrooniliselt suhelda ja dokumente vahetada.
Seaduses muutub ka tööõnnetusest ja töötajale tööõnnetuse tagajärjel ajutise töövõimetuse määramisest teatamise skeem. Uue korra kohaselt hakkab edaspidi arsti asemel tööandjat tööõnnetusest ja tööõnnetuse tagajärjel ajutise töövõimetuse määramisest teavitama tööinspektsioon. Samuti saab tööinspektsioon luua vastu võetud seaduse alusel ohutu tööelu andmekogu.
Seadus jõustub 1. septembril.
Allikas: BNS