Töötukassa võtab suureneva töömahuga toimetulekuks üle Eesti juurde 100 töötajat ja pikendab lahtiolekuaegu, suurem osa personalist on tänaseks olemas.
Sajast töötajast, mille võrra töötukassa nõukogu andis juhatusele nõusoleku personali suurendada, on osa vanad töötajad ja osa konkursiga võetud uued. Kokkuvõttes uueneb töötajaskond kolmandiku võrra.
«Praegu tuleb ühe konsultandi kohta 700-800 inimest kuus ja see meenutab pigem konveierit,» nentis töötukassa juhatuse esimees Meelis Paavel.
4. maist, mil senise tööturuameti ja töötukassa asemele tekib ühtne töötukassa, on kavas pikendada ka kontorite lahtiolekuaegu ja renoveerida mõningaid praegu kehvas korras rendiruume.
Paaveli sõnul on liitmise eesmärk parandada teenuse kättesaadavust ja tõsta selle kvaliteeti. Nüüd hakkab üksja sama asutus pakkuma nii tööotsinguid toetavaid meetmeid kui hüvitisi maksma.
Muutuste käigus tahab amet loobuda liigsest bürokraatiast ja uuendada oma vananenud infosüsteemi nii dokumendihalduses kui klienditeeninduses.
Kui 2008. aastal oli administratiivkulu ühe registreeritud töötu kohta 5500 krooni, siis tulevikus peaks see jääma 2500 krooni piiresse. Esialgu tuleb aga Paaveli sõnul teha uue süsteemi käivitamiseks hulk ühekordseid kulutusi.
Sirje Niitra