Mait Palts, Eesti kaubandus-tööstuskoja jurist
Ajutisest töövõimetusest tööandja teavitamine peaks iseenesestmõistetavalt olema töötaja kohustus.
See aga, millal töötaja peab töövõimetuslehe tööandjale esitama, on seadustes lahtine.
Omaette küsimuseks on sageli, kas töötaja ikka tõesti on haige või kasutatakse haiguslehte muudel põhjustel. Kindlasti muutub see veelgi olulisemaks 1. juulist, kui peaksid jõustuma muudatused seoses haiguspäevade hüvitamisega.
Seaduse järgi vastutab ajutise töövõimetuse põhjendatuse eest arst, kes väljastab töövõimetuslehe. Seda, kas ajutine töövõimetus on määratud põhjendatult, kontrollivad vajadus korral haigekassa usaldusarstid. Tööandjal on õigus esitada haigekassale avaldus haiguslehe või selle väljaandmisega seotud asjaolude kontrollimiseks. Nimelt kirjutatakse haigusleht õigusaktide kohaselt välja töövabastuse alguskuupäeval, pärast haige läbivaatust. Haigusleht lõpetatakse üldjuhul pärast haige läbivaatust töövõime taastumise päeval. Juhul kui haige vajab pärast läbivaatust veel mõned päevad ravi, võib haiguslehe lõpetada ka haiget uuesti läbi vaatamata, kuid seda mitte rohkem kui kolm päeva ette.