Eestis on majanduslikult aktiivseid ettevõtteid umbes 150 000. See tähendab, et igaühel neist peaks olema raamatupidamise tarkvara või muu võimalus oma raamatupidamist pidada.

 

Kuid milline tarkvara valida ja millal? Kui väikeettevõte alustab tegevust, ei soovi ta tavaliselt valida liiga keerulist ja kallist programmi. Tavaliselt eelistavad alustavad ettevõtjad Excelit. Eriti tihti tehakse Excelis palgaarvestust, aga see toimib vaid seni, kuni pole vaja lisaks kuupalgale arvestada näiteks ületunde, boonuseid, kolmanda pensionisamba makseid jmt.

 

Nüüd jõudsimegi selleni, kui palgaarvestus muutub keerulisemaks ja mahukamaks. Kui ettevõtte juba ilusti toimib, mahud kasvavad ja tehinguid on palju, siis ei jõua Excelis kõiki tehinguid seadistada ja jälgida. Nüüd tuleb ettevõtjal idee leida sobivam tarkvara. Tavaliselt valib ettevõte kõige levinumate seast. Kui raamatupidamisteenust ostetakse sisse, siis oskab teenuseosutaja ka tarkvara pakkuda ja see hõlbustab valikut.

 

https://www.grantthornton.ee/insights-landing-page/mida-arvestada-raamatupidamistarkvara-valimisel/